Dit gebeurt er met je lichaam als je 3 hele eieren per dag eet

Eieren is het meest gebruikte woord als het gaat om het s morgens bereiden van ons ontbijt. Gekookt, gebakken, roerei, spiegelei, noem maar op. Wie houdt er niet van ‘s ochtends wakker worden met een gezond ontbijt van eieren met daarnaast misschien bacon? Eieren kunnen op veel verschillende manieren worden bereid en koud of warm worden gegeten.

Ze worden ook gebruikt in talloze recepten, of het nu is voor het luchtig maken van pannenkoekenbeslag of voor het paneren van gebakken kip. Eieren zijn waarschijnlijk de eenvoudigste, gemakkelijkste en goedkoopste manier om de inname van eiwit te verhogen. Eén gekookt ei bevat slechts 85 calorieën, en tevens zeven gram eiwit. Maar dat is niet het enige voordeel van dit ingrediënt.

eieren

Eieren zijn een van de belangrijkste voedingsmiddelen ter wereld. Ze horen absoluut thuis op je bord. Niet alleen omdat ze zo smaakvol en veelzijdig zijn, maar ook vanwege de grote voedingswaarde. Dit ondanks de slechte reputatie die eieren soms hebben, omdat sommige mensen denken dat eierdooiers veel cholesterol bevatten en hun dieet beïnvloeden.

Deze feiten zijn echter ontkracht door onderzoekers die hebben ontdekt dat eieren een goede bron van essentiële mineralen en vitaminen zijn en tevens een hoog gehalte aan aminozuren bevatten die we gebruiken om spiermassa op te bouwen. Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel eieren je per dag kunt eten? Of wat zou er gebeuren als je elke dag drie eieren at? Lees verder op de volgende pagina om te ontdekken wat er gebeurt met je lichaam als je meer eieren gaat eten!

DIT MOET JE ZIEN